lørdag 30. april 2011

{Eventyrbryllup}

Det offisielle bryllupsbildet, - se så lykkelige!

Sitter på balkongen og nyter en strålende sommerdag i Drammen! Gårdagen ble svært innholdsrik fra jeg sto opp kl 07 og var i seng rundt 04... Hele formiddagen fulgte jeg prinsebryllupet i London. Musserende vin, jordbær og brownie-cupcakes med kaffekrem, blondeduk på bordet og blomster i håret. Skal det være, så skal det være ;) Jeg elsker kongehusene og jeg elsker kjoler, bryllup og ei fin kjærlighetshistorie. Så med alle faktorene kombinert, så sitter jeg klistret ;)

Som sagt har det vært stor spenning rundt brudekjolen til Kate. Hele uken har jeg tenkt på Grace Kelly og hennes vakre kreasjon med blondeermer og smalt liv. Og det viste seg at Kate bar en kjole fra det britiske motehuset Alexander McQueen, designet av Sarah Burton, som var utrolig lik nettopp Grace Kellys brudekjole! Hun var slående vakker!! Slepet var kortere enn forventet, men veldig pent! Kjolen hadde nydelige detaljer bak, men de kom litt bort under sløret. I tillegg til sløret av silketyll bar hun halo-diademet, laget av Cartier i 1936. Diademet har hun lånt av dronning Elizabeth som fikk det til sin 18-års dag. Ørepynten er en bryllupsgave fra brudens foreldre. I følge Style.com, har bruden lagt sminken selv denne dagen! Kate virket avslappet og smilte lykkelig hele dagen! Hennes søster var forlover og bar også en hvit kjole fra samme motehus. Veldig elegant og kledelig! Brudepikene og -svennene var også verdens søteste i sin finstas :)

Selve vielsen var erkebritisk og veldig formell. Følte ikke de lot oss bli kjent med brudeparet og deres kjærlighet i samme grad som vi har sett i de kongelige bryllupene i Skandinavia de siste årene. Selve festen og talene fikk ikke tv-publikum ta del i, men jeg forestiller meg at den delen av programmet var mer personlig i sin form. Prins William overrasket alle da han på ettermiddagen, uten noen forvarsel, kom kjørende med sin brud i en åpen Aston Martin som de hadde lånt av prins Charles for anledningen. Bilen var dekorert med ballonger og bånd, og på registreringsskiltet sto det: JU5T WED. Dette var en herlig gest til folket, og vi fikk se et mer avslappet og lekent brudepar med glimt i øyet.

Etter en hel formiddag med tv-titting og dagdrømming, var jeg klar for å feste litt selv også! Så jeg fant fram en kort silkekjole og tok turen til Diskoteket på Union Scene :) Dette er fjerde gangen den herlige gjengen skaper godstemning for byens studenter og andre danseglade :) Da jeg kom, hadde Joakim kjøpt inn masse blomster som vi dekorerte med både inne og ute. Vi lagde en allé av blomster mot inngangen, slik at alle skulle føle seg ekstra velkomne. Det er så gøy at de vil gjøre noe nytt og overraskende hver gang! Me like!! Og blomster passet svært bra i anledning prinsebryllupet ;) Fabelaktig! Innenfor døra fikk gjestene druer og på bordene sto det gratis snacks som alltid :) Det ble en herlig kveld med gode venner, fantastisk dansing og mye latter. Jeg kan nesten ikke vente til neste gang! LYKKE!! ♡

Her er noen bilder fra bryllupet. Alle lånt fra VG Nett.


Første glimt av bruden på vei til kirken sammen med sin far.

 
Her får vi endelig se hele kreasjonen, designet av Sarah Burton for Alexander McQueen. Bak ser vi lillesøster og forlover Philippa Charlotte, også kalt Pippa.

Kysset alle ventet på :) 
Stor jubel fra folkemassen som hadde møtt opp utenfor Buckingham Palace for å få et gimt av de nygifte!

  
Se så vakker!! 

Grace Kelly (t.v.) ble gift med fyrst Rainier III av Monaco i 1953. Hennes vakre kjole har vært en tydelig inspirasjon for dagens brud.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...