lørdag 11. juni 2011

"Ingenting stort er blitt oppnådd i historien uten lidenskap"


I går var jeg supersliten etter en hektisk dag på jobb. Lavtrykket og regn hver dag påvirker også kroppen og humøret mitt litt kjenner jeg. Trenger sol nå!! Samtidig unner jeg alle hjemme det fantastiske sommerværet de har nå! 31 grader i skyggen på ettermiddagen er jo helt fabelaktig!! Kongeparet besøkte Senja for et par dager siden i dette fantastiske været, og det varmer mitt nordnorske hjerte at vi kan vise fram landsdelen fra sin vakreste side når vi har så flott besøk. Ettersom vi har innevær her sør, testet jeg en ny dansetime som blir et fast tilbud på timeplanen til høsten på treningssenteret mitt etter jobb. Her lærer man trinn fra ballroom-danser som samba, jive og cha-cha-cha m.fl. Utrolig gøy! Og utfordrende! Men jeg har jo hatt så lyst til å danse meg i form og nå skal jeg virkelig det! Så dansefilmen "Step Up" kvelden før og ble svært inspirert :) Det er noe med dans som vekker noe i meg. Det er så estetisk lekkert, så intenst, så komplett! En uttrykksform som formidler mer enn ord! Dessuten hadde instruktøren på kurset forstått noe viktig: At lidenskap er et viktig drivstoff i alt vi gjør. Så hun ga oss et lilla armbånd med inskripsjonen "Moov it into passion" og ba oss bruke det som en påminner om at vi skal gå ut i verden og gjøre det vi elsker. Gi slipp på det som tapper deg for energi. Kjenn etter hvor din lidenskap ligger, og realiser drømmene dine!! Det rørte meg veldig fordi jeg kunne ikke vært mer enig. Men jeg tror vi alle trenger en slik påminner innimellom. Min gode venninne, Annabell, har vært min personlige påminner i lang tid for hun har skjønt dette for lenge siden. Og jeg blir så glad og rørt når flere følger sin lidenskap. Som Walt Disney sa "If you can dream it - you can do it!". (Overskrifta på innlegget er et sitat av Hegel og bildet fant jeg i et magasin for mange år siden - ett av min favoritter!)


Ønsker alle ei vidunderlig pinsehelg! Bruk den til å gjøre akkurat det du har mest lyst til!! ♡-klem

1 kommentar:

  1. Godt sagt Marte! Det at vi har muligheten til å følge våre lidenskaper er nok noe mange tar for gitt, så det er godt å få en påminner. :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...